Як оформити субсидію на оренду житла для ВПО
Алгоритм простий:
ВПО і власник житла заповнюють і підписують документи:
договір на оренду житла;
заяву про надання субсидії та компенсацію частини податків;
в окремих випадках можуть знадобитися скановані копії документів (наприклад, про те, що людина є законним представником, або рішення суду).
Подають документи до Пенсійного фонду України:
офлайн (відвідавши будь-який сервісний центр ПФУ, ЦНАП), тоді документи подаються і підписуються у паперовому вигляді;
або онлайн (через портал електронних послуг ПФУ), документи подаються в електронному вигляді, підписуються КЕП.
Звертаємо увагу, що має бути два підписи (наймача та наймодавця), цим вони засвідчують домовленості між собою.
Протягом 10 днів отримують інформацію про прийняте рішення:
про призначення субсидії і її розмір;
або про необхідність уточнити дані чи виправити помилки;
або про відмову (з поясненням причини).
Адреса проживання у довідці ВПО має збігатися з адресою орендованого житла. Якщо ж людина змінює адресу, переїжджаючи в орендоване житло, необхідно повідомити про це орган соцзахисту, зазначити нову адресу і надати копію довідки ПФУ.
Якщо субсидія призначена:
ВПО щомісяця отримує розраховану з урахуванням соціальних нормативів виплату на свій картковий рахунок;
власник житла щокварталу отримує компенсацію на оплату податків, виходячи із соціальної вартості оренди, на свій картковий рахунок.
При цьому:
ВПО сплачує орендну плату та за спожиті комунальні послуги власнику житла або надавачам послуг (залежно від домовленостей);
власник житла щокварталу самостійно сплачує податок на доходи фізичних осіб та військовий збір (з отриманої суми доходу від здавання житла в найм).
Нагадуємо, що Мінсоцполітики розробило новий інструмент підтримки для ВПО – субсидію на оренду житла. Більше інформації про інструмент для ВПО у відео http://bit.ly/3WOrMmi, для власників житла – http://bit.ly/3QhFk6f
За інформацією Міністерства соціальної політики України